Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

14 April 2011

Telefon bimbit pertama saya: SAGEM

Dengan bangganya saya nak bagitau saya curi curi beli telefon bimbit Sagem dengan harga RM 350 menggunakan duit PTPTN ok ye memang saya telah salah guna kan duit itu. Saya kata saya curi curi beli bukan sebab telefon itu dicuri waima dibeli dengan duit curi atau saya mencuri. Bukan bukan.

Saya beli telefon semasa tahun 2001 saya berada di Uitm Kedah dengan curi curi kerana kalau bapak saya tahu saya telah mengambil duit ptptn di affin bank sungai petani dekat jam besar itu nescaya saya kena marah dan nescaya kesalahan saya itu seperti telah melakukan rasuah atau menyeleweng duit rakyat dan ditangkap SPRM.

Namun kerana turutkan hati dan ingin rasa ada teefon sendiri ye saya sanggup menyeleweng bak anggapan bapak saya. ye, hasilnya saya balik ke kampung dengan perasaan bangga dan sungguh seperti orang kaya apalagi apabila abang saya membawa telefon itu ditunjuk tunjuk pada kawan kawan sekampung. Padahal bila jam sudah hampir ke senja dan bila bapak pulang, cepat cepat semua zip mulut terutama adik aku yang kecil masa tu nama Ayuni tu agak becok bercerita biasalah budak baru nak bercakap. Jadi harus rasuah dia sebelum dia bocorkan pada wea.

Sebenarnya lama lama (er..dalam sehari dua je sudah terkantoi hasil duk tukar deringan dan telefon asyik mengeluarkan bunyi) dan bapak juga sudah tahu, dari nak bising dia tak jadi bising sebab kami semua seronok dengan telefon bimbit saya yang berwarna biru gelap.



Moral dari cerita ini:
Sungguh lega bila bapak tahu dan sesungguhnya perbuatan sorok menyorok dari bapak sangatla seksa ye kawan kawan.


p/s: Ya, saya mempunyai bapak yang amat tegas. Kuku saya di semak, buku sekolah saya juga disemak takut ada surat layang. Dulu. Skrg? Dia dah tak kuasa. Hahahhahaa.


entry ini support entry http://kringg.blogspot.com mengenai handphone nokia tiga tiga sekupang.

18 comments:

  1. hahaha... napa ayah selalu garang masa kite kecik2 eh??

    ReplyDelete
  2. sy juga mencurik duit biasiswa jpa di affin bank yg sama dekat jam besar yg sama utk beli telefon bimbit pertama nokia 3610.hahaha..

    ReplyDelete
  3. u very noty kak!....huhuhu.bangga dpt anak cm ko kak!kihkihkih

    ReplyDelete
  4. tu la susuk lagi...aku pun ade kesh jugak psl my 1st hp..

    ReplyDelete
  5. hp saya dulu apa yer?? tak ingat apa nama dia.. abis duit biasiswaku beli hp.
    tapi laggggggiiiiiiii buruk dan sgt tak membanggakan.. nak keluarkan pun malu.. konon2 pakai setakat untuk teriima call dari kawan2 dan jugak boipren...haha.. arwah bapak saya pun sama jugak macam wan.. sgt tegas...tp jarang mrh anak2, kecuali kalau buat salahlah.. :)

    ReplyDelete
  6. Miss~Kena garang, kalau tak garang dapat anak nakal. Akak dulu baik je, sbb tu akak baik smpi skrg. Er...

    ReplyDelete
  7. Muni~masa tu klu awak mampu beli nokia 3610 maksudnya awak memang lagi KAYA dari saya dan awak memang seleweng duit JPA dari Affin Bank yang sama dari tempat jam besar yang sama. Kesimpulan, sesiapa belajar di UITM Kedah ketika itu memang cenderung untuk habiskan duit tajaan. Kahkah!

    ReplyDelete
  8. Cik Zura~banggaa???????Kahkah! Aku banyak menghampakan bapak aku weh.

    ReplyDelete
  9. Qila~comel ke? Kehkeh. Awak pun sama pelik macam akak!

    ReplyDelete
  10. Bunga~hihihi..perangai kita sungguhla sama yek. Bapak pun sama garang. Kehkeh. thanks komen byk2 disiini...Lap u lah engineer floor!

    ReplyDelete
  11. alamak..ada link blog wan plak kat situ..thanks akak..huhu..sanggup kan sembunyi dari bapak.ye lah,dulu fon mahal kot.

    ReplyDelete
  12. Wan~harus sorok2 kalau tak sorok..takut la kena marah kaw kaw. hehehhe.

    ReplyDelete
  13. srupe ler kita..ni pon hengphone pertama aku..bangga ya amat..ciss, tak leh lupa perasan tuu..riak sguh..kihkihkih

    ReplyDelete
  14. ye la.takut sbb rase mcm slah jer.huahaahaa

    ReplyDelete
  15. Sha~mau tak bangga! feel mcm org kaya weh! kahkah..

    ReplyDelete
  16. Siti~mmgla! takut kena marah Ti weh. hehehe

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...