Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

05 August 2011

Lari

Sungguh.
Jika boleh lari, jika ikutkan hati, sudah lama lari. Bungkus baju, angkut anak.
Namun, fikir kan rumah. Sayang pada rumah, brg2 rumah dan segala isi rumah kecuali lelaki ego itu.
Fikir banyak banyak kali.
Kenangkan segala benda.
Ku fikir rupa ibu yang telah banyak ku pasakkan luka di hati nya,
fikir rupa ayah yang telah ku hancurkan harapannya.
Terbayang pula soksek soksek di kampung,
malah menular hingga ke kampung kampung.
Malah hingga seluruh Malaysia seakan tahu tindakan tekadku.

Aku berhenti dari tindakanku.

Aku rasional. Aku waras.

Lalu teruskan kembali meniti kaca di sepanjang perjalanan.
Pahit. Namun masih aku berbekalkan sisa sabar yang sudah di penghujung.

Bukan aku seorang sempurna.
Namun aku adalah seorang manusia yang aku tidak meragui kekhilafan dosanya pada dia.
Tidak juga pernah dipesongkan syaitan berbuat maksiat
bilamana hanya ALLAH mengetahui ketulusan hati.

Hingga ke saat ini,
aku masih berpaksikan kebenaran
dan cuma aku yang sedar dan tahu betapa pahit hati ini tidak mahu meneruskan getir ini
lepaskanlah tali ini.

sungguh, biar bergegar tiang arasy
aku tidak mahu diperolok-olokkan takdir hidup lagi

aku mahu membina takdir sendiri.

lari,
anak itu lah nadiku selama ini.
bilamana kau mengheretnya bersama,
sungguh hancur hati.

tiada anak ku, tiadalah jiwaku.
1 Ramadhan penuh berkat ini kau bawa lari anakku.
ambillah apa sahaja namun bukan anak jadi taruhan.
meskipun diri dipergadaikan,
anak bukan gantinya.

Demi Ramadhan ini juga aku berdoa;

Ya ALLAH,
pimpinkanlah jiwa ini.
bawalah kami lari dari semua ini!


Allahuakbar, panjang sungguh 3 tahun penuh pahit dan duka ini.

anak yang berjaya dibawa pulang.

1 comment:

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...