Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

21 January 2011

Akhirnya aku ditinggalkan..

Sempena bulan Januari yang bakal mengengsot pergi pada tahun 2011 ini, aku teringat sesuatu. Teringat yang aku tertinggal lagi kali ini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Oh tidak...

Sebenarnya begini, Oktober tahun lepas aku dah start saving sikit-sikit (nak saving banyak tiap2 bulan, mana cukup!!) sebab nak cuti-cuti Malaysia bersama-sama family ke Sabah. Konon-kononnya lah! Sedar tak sedar dah masuk Januari, dah masuk 2011. Aku terlupa bahawasnya plan aku nak ke Sabah bulan 3. Maka duit yang konon-konon disimpan tu lebur sikit demi sikit hingga tak berbaki lagi. Baki ada kot dalam RM11.30! Agak bangang bila baru aku teringat mek dan adik-adik akan ke Sabah bulan  March ini.


Adikku yang agak kurang asam menimbulkan kejelesan di hatiku tatkla terdengar "bah..bah"



Tentu kamu semua tak tahu mana satu adik aku, mana satu baju dia..

Jadi, kali ini pun aku ketinggalan lagi. Sedih-sedih. Jadi, sebab baru tersedar hari ini, maka mulai bulan ini kena start saving balik. Kena mula balik dari RINGGIT MALAYSIA SEBELAS RINGGIT tu! Jadi, kena kuatkan semangat bila melihat peralatan dapur di pasaran, kuatkan hati bila tengok set memasak. Kuatkan jiwa dan raga bila melihat baju gegel yang cun. Kuatkan hati bila tengok TV, jangan TV tgk aku- kena kurangkan letrik!


Puncanya hanyalah si udang galah yang besar di Sabah yang merobek-robek hatiku lagi bila melihat gambar Mata King Island dalam album adik aku......Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......................

Aku percaya kamu semua pun tergamam tengok air membiru nih..


Sabah, tunggu aku................

No comments:

Post a Comment

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...