Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

31 January 2011

Kurang Ajar

Bila seseorang itu kurang ajar, nak je salahkan mak bapaknya. Namun, jika mak bapak nya dah terlebih bagi ajaran macammana pula??
Seorang budak berusia 4 tahun, dengan berkemeja putih, berseluar merah gelap bertanya;
"ko ada nampak Fairil(bukan nama sebenar) tak??"

Tergamam dengan pertanyaannya. Ko?? Aku ni pangkat makcik kot, aku ni dipanggil ko? Fairil tu sebaya mak bapak dia tu dia panggil Fairil aje?? Huh!

Aku tahulah mak engkau tu bos aku, tapi ada ke patut ajar anak cakap macam tuh?? Takde manner langsung. Tak berhak mak nya nak komplen orang pasal manner bila anak baru sebesar itu dah pandai ber ko-aku dengan orang tua. Kalau anak aku tu memang dah lama aku picit-picit.




Sakit hati betul hari ni, nasib baik hari khamis ni dah cuti. Horeeeeeeeeeeeeyy!!


p/s:semoga Acha menjadi anak yang hormat pada semua orang tanpa mengira darjat dan pangkat. Amin.

No comments:

Post a Comment

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...