Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

29 January 2011

Tertinggal keretapi lagi.

Penghujung Januari ini baru aku sedar aku dah terlepas banyak benda. Baru tadi aku dikhabarkan antara sahabat semasa belajar di Itm dulu dah kahwin pun. Betul2 ketinggalan. Agaknya kerana sudah lama tidak berhubung, melalui laman sosialnya juga selalu sepi. Umi, ini adalah engkau. Umi oh umi. Dan apalagi yang menanti ku?

Beberapa hari yang lalu dikejutkan dengan cerita seorang sahabat masa zaman tingtong muda mudi dulu. Dia disantau. Hairan juga melihatkan badannya makin kurus melidi. Dugaan! Rupa-rupanya bukan aku sorang yang simpan cerita tersendiri. Dia juga berubat di Darul Syifa, namun di HQ Bangi. Minta-minta juga mudah-mudahan penyakit nya akan sembuh. Kasihan melihat dia kurus kering disantau, tidur malamnya tidak lena kerana mengalami gangguan di rumahku.


Begitu juga cerita-cerita panas zaman persekolahan. Dan tak lupa juga diikuti dengan pemergian beberapa sahabat di usia muda. Antaranya arwah Hidayah-akibat penyakit jantung. Seawal usia 9 tahun dia pergi meninggalkan kami. Tentu aku tak pernah lupa wajahnya berkulit kuning langsat di apit tahi lalat kiri kanan pipi. Dan ketika semua insan sibuk dengan hal masing2, aku dapat khabar berita arwah Hafiz meninggalkan kami semua, kemalangan jalanraya pada usia di awal 20-an. Terbayang2 badan kurus tingginya serta sorotan matanya. Pengujung 2 tahun lepas agaknya, aku terima berita dari makcik ku bahawa dua pupu ku juga meninggalkan kami, arwah Hazwan, juga satu sekolah dengan ku. Sebelum arwah Hazwan, arwah Denan juga meninggalkan kami. Betapa semua ini tak terduga dan aku hanya mengetahui setelah lama berlalu. Betulkah aku ni tak updated?????

Aku harap tahun ini, tiada lagi kejutan buat ku..

No comments:

Post a Comment

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...