Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

05 January 2011

Antara Khairul Fahmi vs Minyak Masak



Kiri kanan, belek majalah, paper, Utusan, HM, BH, Kosmo, internet, semuanya memaparkan kisah Khairul Fahmi. Siapa dia? Yang aku tahu, dia tu keeper Malaysia masa lawan dgn Indonesia hari tu. Aku bukannya follower sgt dalam bidang2 sukan. Boleh kata pengetahuan suam2 kuku. Namun, sbb hampir kesemua entry blog orang ada nama dia, aku pun terpanggillah menulis entry ini.

Beliau,khabarnya punya cewek; elia yg buat semua blogger2 awek sakit hati dan hampir semua kutuk awek dia. Kesian! Aku? Malas nak layan benda semua nih. Takde untung! Muak juga ya disukai, dibenci pun sakit hati juga. Tak payah emosi2. Baik tak payah ambil pusing. Dengar tepi-tepi sudah!

Heh! Ini yang buat aku nak amik tahu sebab berkepentingan untuk aku dan kaum2 suri yang lain, minyak masak bakal naik harga? adakah ini provok? atau ini pakatan jahat peniaga2? sorok minyak lagi kah? macam kes gula, hinggakan nak buat secawan tea-o kurang gula pun susah?! kesian mek masa tuh. gula dekat kampung langsung takde. kalau ada pun, harganya? nah rm 2! Pada pendapat aku, ini semua sebenarnya pakatan untuk naikkan harga lagi. Kesian lah kami surirumah ni. Kata bekalan cukup, namun bila nak beli, takde??

Namun, galaknya media dan kaum2 hawa dan penggiat sukan sibuk membicarakan habuan terhadap Khairul Fahmi oleh kerajaan Kelantan dari membicarakan isu minyak! Adakah kita kena kurangkan penggunaan minyak dalam masakan? no more kuih2 goreng kesukaan encik suami? no cek mek molek? no kodok2 pisang? no kopok lekor??no more?!!!


Hadiah Khairul Fahmi belum diperincikan


KOTA BHARU - Kerajaan Negeri Kelantan belum memperincikan bentuk dan harga rumah yang bakal dihadiahkan kepada penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat.
Menurut Nik Abdul Aziz, sebagai mengenang budi dan menghargai jasanya yang berbakti melalui bola sepak, kerajaan negeri menghadiahkan sebuah rumah kepada Khairul Fahmi"
 
 VS

KUALA LUMPUR 4 Jan. – Ke mana hilangnya bekalan minyak masak di negara ini? Itu persoalan yang bermain di fikiran rakyat apabila krisis bekalan bahan itu semakin menular ke seluruh negara.


sumber: utusanonline





Apakata anda???


1 comment:

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...