Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

26 January 2011

Kuala Lumpur, senyumanmu..

Tergamam juga bila terbangun jam lapan. Ngam ho! Lapan ho! Maka agak kelam kabut dan penuh transformer bertukar menjadi pemandu yang "agak berhemah". Maka dah takde maknanya nak ikut arahan jalan raya dan arahan sewaktu belajar memandu dkt Temerloh dulu dan takde maknanya aku nak bawa slow2 gaya puteri terkepit dalam kereta sebab jam sudah 815 bila aku blah tinggalkan flet!

Maka, bila dah berjaya lepasi tol jem (tol batu 3), terus aku lega. relief la weh! Sbb biasanya aku sangkut dekat situ. Lepas tu kan, dah elok2 dah lepas Jalan 222, aku telah melihat jalan yang penuh dengan kereta!!what?? Jam sudah 8:48. What??????Aku akan lambat!! Dan bila dah ada depan Asia Jaya tu aku telah melihat sesuatu yang aku rasa aku nak geleng kepala. Dahla tak tau kenapa jem panjang dan penuh kat jalan raya kat Asia Jaya tuh, pastu tetiba lak motor ni menyelit dekat tengah2 perdana dan terkena waja maka terjatuhla dia dekat tgh2 jalan. Aku sempat melihat mamat tu bangun marah2 mamat yg naik Waja. Aik, what the heck?? Yang Perdana hitam tu dia takde nak marah pulak? Adakah sebab kereta Waja lagi low grade dari Perdana? Tu yang dia tak berani marah Perdana tuh? Padahal dia taktau Pakcik yang naik Waja MPH dekat building office ni director Tabung Haji. Hah engkau?? Tapi Waja tu sekadarla Waja, dia pun tak terkata apa bila dimaki di tengah2 jalan sesak dan kereta pun terus lah bertambah2 jem!


Contoh Pak Polisi yang akan saman aku jika aku tak ikut arahan jalan raya.. jauh2 pakpolisi...syuh syuh..



Conclusion apa yang aku nampak? Perdana tu blah! Sbb dia takde kena marah. Waja tu stay dan kereta2 di belakang Waja terus jem. Sbb aku belakang Perdana tu, aku pun blah jugakla. Takkan aku nak jadi penonton jalanraya plak? Lepas tu kan??? Aku baru sedar....aku sebenarnya lambat! Maka, sampailah aku di punchcard pada 8.59am! Ngam Ho!

eh,conclusion eksiden tadi, sebenarnya mamat naik motor tu yang salah! Dah tau naik motor kecik,badan besar, dia nak menyelit jugak bila dua2 kereta kiri kanan bergerak seiring. Haih. Dan pemandu Waja itu Melayu, Perdana aku tak pasti, tapi yang naik motor tu juga Melayu. Kalau lah kereta besar yang bergesel dengan dia? Korang rasa dia nak maki tak driver tuh? Silap2 dia cakap elok2 sebab dia fikir dia dapat duit? Atau sebaliknya? Hah..malas lah nak fikir!

Dan sini aku nak bagitau, aku selalu malas nak ambil tahu jika ada eksiden jalan raya, malas nak jadi penonton, walaupun dengan secara langsung di hadapan aku, sebab dah terang lagi bersuluh salah engkau, takyahlah kau nak maki orang brader! Bahasa tu elok2 la sikit. Maka sebab tulah aku sedar kempen BUDI BAHASA BUDAYA KITA macam tak berkesan dalam situasi begini. 

Itula yang terjadi, dan sesungguhnya Kuala Lumpur tersenyum dengan gelagat warga kotanya. Jadi sebab itu jugala aku tekad tak mahu bermotorbike ke tempat kerja, aku sanggup harung jem. sebab aku dah tgk pelbagai variasi eksiden motor. erk!



Contoh pemandu tak berhemah, naik motor amik gambar. eh bukan ke yang belakang tu pak polisi tadi??cet!








Jadi? Hati-hati di jalan raya, terutama di Kuala Lumpur!

2 comments:

  1. kene plak 2 tiap gmbr yg di post....hahahahaha!!!......kelakar2.

    ReplyDelete
  2. zura~haruslah kena dgn apa yg nak dikatakan! kesian muka pak polisi ni, hahahha...

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...