Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

09 March 2011

Bila Hidup Berjiran..

Adat-adat hidup berjiran di kediaman Rimba Jaya;

  1. Operasi membina sebuah kondominium dalam sebuah rumah flet pada waktu senja hingga tengah malam. Dijangka akan berlarutan sehingga lewat pagi.
  2. Sila jangan letak kereta betul-betul di bawah bumbung, atau anda akan merasa kereta anda berbau dan berperisa kari beserta nasi. Hasil seni dari rumah pangsapuri.
  3. PJJ-Perbualan jarak jauh. Bukan pelajaran jarak jauh. Sila pekakkan telinga dengan kapas atau tebalkan sabar anda bila jiran-jiran bersembang antara pintu no 10 dari no 1 (jauh le jaraknya). Terutama bila hujung minggu yag indahdan sejuk. Grrrr..
  4. Rakan Gosip~Sila kuatkan hati bila jiran atau rumah tingkat 17 pun mengetahui kisah seluar dalam kain anda. Padahal nak bertemu muka pun tidak.
  5. Jangan memberi dan menerima. Terutamanya makanan. Nanti ada yang mengumpat bila makanan  disedekah itu tidak sampai ke pintunya. *ingat aku badan kebajikan ke?
  6. Bila azan berkumandang, anda juga akan dengar kaum atau spesies(bak kata suami) membunyikan loceng (dia pun nak semayang jugaaaaaaakkk)
  7. Masyarakat yang suka hidup mengasihani binatang ada disini. Jadi tidak hairan bila nasi dilambung dari tingkat 3 pintu 15 untuk memberi makanan kepada kucing yang berlegar2 di atas bumbung tingkat 2. Jadi tersangatlah wangi bila duduk rumah bawah yew...*busuk..bluweeeeeeekkk..
  8. Kejadian baju jersi hilang? Itu perkara biasa. Malah jiran pun sekadar jiran sahaja. Mengumpat boleh harap. Nak jaga hal bucu kain org mmg terer, tapi nak jaga kebajikan msykt? heh!
  9. Kereta anda akan selalu di"cat" dengan warna baru. Kena sondol da. Selalu dorg ni keluar parking tak lepas, naik basikal pun mengada nak himpit keta. %^&&**(&u&^y^%ygt.
Okla, sebenarnya..sekarang apa yang aku perlu buat untuk adat no 1 tuh?
aku sebenarnya dah tak tahan, nak tidur je mulalaaa gedegang gang.....







pic credit to sirbadlishah. nice pic bro!!!

6 comments:

  1. wan..pindah je..tak best la macam gitu..

    ReplyDelete
  2. Kak Su~ mmg, tgh tgu ms nk blah! dah nk meroyan sy dkt sini. Cuti pun bkn blh relaks! Gedegang je spjg ms.

    ReplyDelete
  3. uiiihhhh... 'baik'nya dapat jiran mcm tuh.. sangat 'perihatin'.. memang kena pindahlah.. kalau tak,mmng meroyan kita nanti.

    ReplyDelete
  4. baikkk..sgt baiiikkkkk...tak sbr nak blah..fikir brg byk ni buat hati lg skt jiwa...

    ReplyDelete
  5. hoho..itulah adat berjiran..bukan adab berjiran..

    ReplyDelete
  6. iye,perhatikan penggunaan adat bukan adab! :)

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...