Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

13 March 2011

Keling

Bukan mahu menyentuh mana-mana sensitiviti. Bukan-bukan. Harap jangan datang mencaci maki sebelum membaca sebelum habis. Ubi keling dipanggil begitu kerana sifatnya lembut berisi putih bila direbus air dan sedikit garam. Dipanggil keling kerana kulitnya berwarna hitam.*ubi sedap jugak di makan panas-panas masa hujan denga air kopi. fuh. pang sekali. back to story heh!

Tapi jika manusia dipanggil keling memang manusia marah. Tapi jika orang bercakap macam keling dan berbuat perangai macam keling, lagilah kita rasa macam nak pang. Apatah lagi kalau memang orang minyak yang menyakitkan hati kita.


mereka pelbagai bangsa, tapi kami kawan.

Ok sebenarnya aku geram sangat ye dengan encik sawi ku dilanggar manusia perangai keling ni hinggakan jatuh bontot encik sawi. Disebabkan tidak mahu menambah kesakitan hati pemilik pemandu berhemah encik sawi ni, aku tidak mahu ambil gambar encik sawi. Tidak mahu kecewakan hati yang parah dan tersayat.

Encik Sawi yang tidak bersalah langsung!


Ok, sekian. dan peringatan kepada sesiapa yang naik motor bangang tengahari 13 March tadi yang sondol encik sawi silver di Rimba Jaya seolah-olah Sawi tu bersalah pada kau..awas!AWAS!! Anda diperhatikan! Kalau aku jumpa, ko tunggulah helmet aku melayang ke kepala kau sebab aku ada saksi abang kedai runcit tu. SEKIAN.

kami 1 malaysia.

p/s: eh, aku ada ke helmet nak baling ke mamat berperangai keling tu?

2 comments:

  1. mak suka rebus ubi keling..kecik2 kan ubi dia..sedap..

    ReplyDelete
  2. di kedah mereka tak panggil keling, tapi hindu. merujuk kepada kaum yang sama dengan keling tapi nampak lebih sopan jika mengunakan perkataan hindu berbanding keling...

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...