Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

14 February 2011

Dia bahagia atas airmata ku

Salam semua yang sudi singgah di pondok usang hamba ni..


Thanks to all comment juga. klik.


Memang dia bahagia. Dugaan Allah yang sebesar itu mampu ditempuhinya, mungkin selepas bertahun-tahun mimpi ngeri dirogol, atau mungkin setelah badan melidi akibat tak lalu makan dan mungkin akibat sindrom fobia kan tempat terbuka atau setelah berhari-hari atau berbulan-bulan menangis dalam diam. Duka itu hanya dia yang tanggung.


Dan, aku sungguh-sungguh rasa mahu lempang-lempang lelaki yang tak sedar diri dan bangsat tuh. Namun, apakan daya hati seorang kawan aku tu sungguh murni, dia mendoakan mereka sedar dan berubah. Walaupun hati aku keras menyumpah-seranah mereka, namun kata seorang kawan.


"itu tak mampu mengubah hakikat, tak mampu pulihkan segala noda, dan tak mampu pulihkan dara."


It cant fix nothing.




Dan, dia memilih untuk tidak laporkan kejadian rogol itu, dan dia memilih untuk teruskan pengajian hingga universiti, bukannya keciciran. Aku rasa berapa kerat saja antara kita boleh memilih untuk tidak gila dari peristiwa hitam begitu. Ramai yg kecundang dalam pilihan hidup, mungkin itu jawapan bagi anak-anak kecil dibuang dicampak disana sini. Nauzubillah.




That's what we called option. Opt to chose not or not to. And she chosed the right way. Which bringing her today.




She married, with two kids and insyaAllah will be 3 soon. Kahwin ini ada duka dan suka, namun alhamdullilah dia mendapat suami yang susah dan senang bersama. Dia sekarang berada di Selatan tanah air.




Doaku selalu kutitip buatnya walau diiringi airmata kerana hati sering minta dijauhkan perkara buruk dan moga aku sekuat mu. Sebak. Walau jauh namun kuharap dia bahagia selalu.






 Nampak indah, deritanya Allah saja yang tahu.

 


 

Akhir kata dari penulis;


"Marriage is like buying a comfortable shoe, if its unfit, it is uncomfortable even people think it splendid. if it is comfortable, it doesnt matter what people think."














5 comments:

  1. owh..

    saya mahu kuat seperti die~!!

    ReplyDelete
  2. die terlalu kuat n tabah..tp kn pesal muke dak kecik hazim tuh ade gak menempel??hehehe

    ReplyDelete
  3. Nelly &miss senget~moga kalian juga selalu tabah!

    Nia~erk..tetiba kan? sbb ajim cumil.

    so knpla bila ada pilihan, kenapa buang bayi?? Mereka semua comel..

    boleh mcm tuh??kaitkan ajim dkt entry ni? heheh..

    ReplyDelete
  4. ya ALLAH akak.besar betul dugaan yg dia dapat tapi dia still dpt bertahan gitu.dah ade famili semua.ALLAH pasti akan buat yg trbaik utk hambanya:)

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...