Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

11 February 2011

Mereka bergaduh pasal aku

Aduhai..aduhai.. aduhai.. entry ni kena tarik nafas dalam-dalam, serta dengan panjang sekali dan jangan lupa duduk.


Sampai kat rumah, siap2 segera mandi dan sucikan diri bersama2 montel untuk solat Maghrib wpun selalu Maghrib ku pukul 8! BB rompong keypad ku itu berdering berkali-kali. Aku hanya reply text from my baby sitter. 8 missed call. 


Aku teruskan solat. Lepas tu berdering lagi. Acha tengah sibuk lompat atas katil sambil nyanyi lagu "Lompat si katak lompat".

Aku angkat call. Salam diberikan, dan diikuti dengan tangisan panjang serta teresak-esak. Tenggelam timbul butir bicaranya. 


Mereka sekeluarga, bergaduh dan kisahnya berkisar tentang aku. Haih?? Pasal aku dgn Acha. Tak dinafikan hati ibu mana tak terkilan tengok anak terkena iron, jatuh sampai calar balar hidung dan mulut, anak dimarah-marah, dihentak2 dpn ibu yg mengandung selama 9 bulan pun tak sampai (sbb dia lahir awal). Tapi, bukanlah sampai tahap bergaduh ye..


Aku terus terang cakap aku tak nak masuk campur konflik mereka. Tapi jgn libatkan kami. Aku tak nak sape2 bermasam muka. Lagipun anak aku masih dihantar kepada dia. Aku juga berpesan leraikan dengan baik, bgmnpun mak dia tetap seorang ibu.


Segala permasalahan ini nampaknya berlarutan, cepat2 cari nursery!

Bagi yang tak tahu, klik sini dan sini ek..


Namun, hanya satu nasihatku, bergaduh macammana pun, bermasam muka macam mana pun, ingatlah.. dia ibu, mintalah ampun darinya walaupun kita tak bersalah. Pohonlah keredhaannya. Barulah berkat hidup. Kenangkan lah jasa ibu..


Sejak jadi ibu, baru aku mengerti semua nya tentang pengorbanan ibu serta segala pahit hempedu yang aku titipkan buat mek. Maafkan sah juga mek.

2 comments:

  1. apa sebenarnya yg terjadi antara acha n baby sitter?ce citer..ce citer..

    ReplyDelete
  2. Kak su, baby sitter sy ni kadang2 sukar dipercayai juga, banyak bohong juga. Tak sangka sbnrnya dia jaga ank sy tak sebaik disangka..

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...