Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

16 February 2011

Buying new car?

Not so new lah! Musim beli kereta agaknya. Adik beli kereta, abang (encik suami beli kereta). Tinggal aku je tak beli kereta. Sebab aku tak nak tambah hutang. Biarlah aku kemudi Mr Sawi ku tu.


Padahal jeles juga ye tengok kereta orang.


Memandangkan ekonomi sekarang agak gawat, aku taknak pening-pening kepala fikir hutang piutang ni. Bila tengok iklan PTPTN dekat TV~"jangan jadi kacang lupakan kulit" tu buat aku mereng vs sentap jap oi. Pedas berbisa tuh.


Dan jangan kira hutang keliling adik beradik lagi. Tak larat nak kira. Ampun! Buku 555 jugak dah tak de page dah nak catat. Biar pun adik-adik selalu kata;


"kaya dulu baru bayar" bila aku selalu pening dan tolak huluran tangan kanan(duit la tu).


Bila nak kaya? Tak kaya-kaya lah!


Balas si adik lagi;


"Tak kaya tak payah bayar!"


Pinjam dengan mek pula lain ceritanya. Istilah pinjam takde. Sebab aku selalu tolak tangan kanannya, mek  suruh aku pulangkan dengan bunga sekali. Canggih tak mek aku? Hahahhah..




Pinjam dengan wea pula. Lagi dilarang guna istilah pinjam okey.
"Pinjam? Mcmn nak byr hutang anak dgn ibu bapa? Kalau macam tu bayar semua expenses dari kecil sampai besar!"


Gulp. Tobat! Tak mampu!




Takde sape-sape nak belikan aku kereta ke? Kereta je wei. Satu je wei.. Honda je wei..




Kereta si dia. Bukan kereta si aku. Sob sob.


Sempena Maulidur Rasul semalam, aku nak kan kereta baru. Honda Type-R. Anyone?

6 comments:

  1. jom kongsi duit beli Type r hahahaha..

    ReplyDelete
  2. hahaha. ai blaja lagi, so xleh la nk tolong. tolong naik je bole. tu pun kalau ade kereta la. hahahaha

    ReplyDelete
  3. Han~syok kalau boleh kongsi duit, tak syok kalau kongsi pakai! ahahhaha..

    ReplyDelete
  4. Fairuz~kereta ada, kereta buruk la. Nak kereta baru, nak kereta baru!!! boleh mcm tuh?

    ReplyDelete
  5. ala akk...klau nk beli keta jgn lupa bg keta lama kt ecah k! ;p

    ReplyDelete
  6. Echah~baiknya ati akak nk bg ko. hehe, eh muleh2 bg, ko bg akak umah, sistem barter. Nak?

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...