Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

22 February 2011

Akukah yang bersalah??

Bila segala kekalutan ini akan berakhir?


Salah aku ke kalau aku nak yang terbaik untuk anak aku yang montel tuh?

Aku berhak menentukan kehidupan selamat untuk anak aku.

Biasalah bila kaki drama ni, asik-asik call. Depan aku lembut kemain. Cakap semua elok. Belakang?? Huh!!

Pagi-pagi dah bikin hati aku serabut. Call & call. Aku rasa cukup baik aku ni tak buat report polis dan tak bermasam muka.

Kami ibu-ibu dah tekad anak-anak kami tak dihantar kepadanya.

Cukupla anak aku trauma. Cukupla dia takut dengan bunyi kuat. Cukupla dia trauma dengan iron. Semua nak ditraumanya. Tah apa yg si polan tu buat sampai semua anak aku takut!

Aku rasa aku ni manusia yang memang selamba & sempoi. Namun aku tak cukup selamba untuk cakap ayat ni dekat dia;

" akak, saya tak nak hantar anak dekat akak sebab anak saya dan budak2 lain tak terjaga"

Tapi? Heh. Aku tak sanggup. Aku masih fikir sebab aku ni duduk selevel dengan dia. Dan aku memang tak tahan dengan mulut orang yang pandai bermuka-muka. Agaknya nanti bila aku dah start tak hantar dekat dia, dicanangnya aku yang tak bayar gaji dia. Tak pernah lewat, malah selalu awal! Tak hujung bulan aku dah bayar.

Tapi, manusia kan??

******Apesal la aku ni baik ati sgt! Heh! Geramnya dekat diri sendiri******

Agaknya dia panik kot semua budak dijaganya tiba-tiba je takde? Of course la. Sbb dia tu bukan nak jaga budak, tapi nak duit je. Kalau betul nak jaga, jagala elok2. Jaga tak payah buat macam anak sendiri takpe, tapi jaga macam anak orang, supaya dia selalu ingat dia tak boleh pukul atau dera budak2 tu sesuka hati.


Dasar budak suka air bergas. Acha said" air satu" dekat 7E semalam.


Akhir kata "Sayang anak orang bersebab, sayang anak sendiri tiada syarat"
Sekian.

*klik sini jika tak tahu.

2 comments:

  1. wan, lantak le dia nak cakap apa..asalkan anak kita terjaga..

    ReplyDelete
  2. itulah, kita taknak gaduh2, sebab tu kita diamkan saja walaupun kesabaran dah menipis.susahla manusia nih.

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...