Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

09 February 2011

Worried, but yet to be surrendered.

Sejak kejadian hidung Acha bercalar, mulut nya lebam akibat jatuh dekat taman, sejak itu hatiku rasa tak sedap. Rasa pahit masam.

Thinking of another opt;

replace baby sitter kah?

Namun, aku bersabar. Hinggalah kejadian Acha terkena iron, dua-dua tangan terkena iron. Hancur luluh hatiku tgk tapak tangan Acha menggelembung.

Lagi parah hatiku bila tahu waktu anak tengah melalak menangis tu, dia tengah bergayut. Dengan "kawan". Macam biasalah, kawan...

Paling-paling aku kenangkan dia jaga anak aku elok dan cermat sebelum dia "berkawan" ni, bila dah "berkawan", ditambah pula dengan tambahan dua lagi baby dijaga, dia seakan tak menang tangan. Mana nak hantar anak sekolah, mana nak masak? Yang ni meraung, yang tu pun ikut meraungla. Anak aku pun samala, mula la memek2 muka bila orang lain menangis. Aduhai..

Malam tadi tidurku tak lena.... Bila fikirkan sikapnya makin berlarutan. Aku ada pilihan kah???


Sebab percaya dan kenangkan jasanya sebelum ini jaga anak aku dengan baik sampai Acha tak nak balik rumah dan sebab itulah aku tak terfikir pun nak buat report polis pasal Acha terkena iron walaupun deep down inside i felt so......




Do i have another opt? What should i do???


Risaukan satu-satu nya anak aku ni..Dahla comel.






7 comments:

  1. Ala siannya Acha, cari je la baby sitter lain..

    ReplyDelete
  2. kena iron? so buat acha?
    macam kes anak buah aku, dia pegi on iron n iron tgn adik dia. dh la masa tu aku yg jaga.parah sungguh...

    ReplyDelete
  3. Kak Su~mmg tgh nk cr bby sitter lain. Risau tak sudah ni.

    Siti~bkn sape2 buat, dia sdiri pegi pegang iron tu. Sbb pengasuh aku on iron. Tp dia taktau kemana. Bergayut la. Tu aku risau tu. Dl tak mcm ni...

    ReplyDelete
  4. isk...seramnye.. huwaaawaaawa...

    cari lain laa kak..budak2 tgh ligat..

    ReplyDelete
  5. Misssenget~Seram, mmg seram skrg akak tgh survey2 nursery. Dlm ms terdekat ni nak tukar bby sitter, tak sng duduk la dik..

    ReplyDelete
  6. Aku tumpang simpati sah..xde perkataan yg dpt aku ucapkan selain..Sabarla byk2..anggap la ujian yg Allah berikan ini ada hikmah disebaliknya.Walaupun perit utk menanggung..

    ReplyDelete
  7. takpela sid..skrg ni aku dah ok sikit wpun still risau. insyaAllah berkat doa kalian, semuanya ok..

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...