Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

08 February 2011

Bila Bicara Tentang Hati

Cakap pasal hati ni boleh mati! Sebab tu aku tak pernah cakap soal hati ke hati dengan insan tercinta iaitu pakwe ku, encik suamila. Jangan fikir bukan2. Aku ni isteri mithali tau!


Boleh dikatakan kami tak pernah bercerita tentang angan-angan kami, tentang impian atau tentang nama anak (waktu pregnant dulula, sekarang negative ok), atau tentang kereta impian atau tentang tempat kerja, atau tentang mengidam nak makan apa (tak pyh tggu pregnant br nak mengidam ok) atau apa-apa jelah yang terbuku. boleh juga dikatakan kami ni lebih suka pendam je cerita masing2.


Herm, budaya tak baik ye kawan-kawan! Namun, itulah yg berlaku. Haih, sebab jarang bercakap dari hati ke hati, maka aku pun tak berani nak simpan angan-angan. Namun, kebanyakan masanya, aku lah yg selalu pot pet pot pet cerita itu ini. Berbahasa basi or berbasa basi ek? (LUPA mana 1 ayat yg betul) sebnrnya tujuan berbasa basi tu closed to the meaning of heart to heart. Tp, biasalah laki kan susah nak faham.. Sudahnya??



Mabul Island. Cantik kan??
*apa motif gambar ni dgn entry ni? jeng jeng..


Jadi, harap-haraplah para lelaki lebih bersikap terbuka, kaum hawa ni dalam gelojoh ada malu nya juga. Takkan semua benda nak redah aje? Kan kan kan??


Best juga sbnrnya adakala ada masa-masa kita bercerita tentang apa yang kita rasa...



Atau kalau bercerita tentang dulu-dulu? Mungkin ada airmata yg mengalir, silap2 bah musim tengkujuh macam dekat Johor.


Entahla......




2 comments:

  1. akak kenal dgn encik suami sebelum kawen ke leps kawen? saya x pernah kawen, tp pandgn saya, akak mulakan dulu cita mcm2, nt lama2 encik suami pun cita jugak =)..

    salam perkenalan kak.

    ReplyDelete
  2. kenal sblm kawin lagi,tp tulah..people changed..
    :(

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...