Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

14 February 2011

He's married!





Sila tarik nafas dalam-dalam kepada mereka yang anti Madu ok. Kalau madu lebah takde sape anti.
Okey, tarik nafas lagi.

Seorang kakak yang kukenali. Yang agak rapat, she's a family to me. So, when she decided to seeing somebody which is married man, it turns me blur ! Sejarah dah berulang! Bukan mungkin berulang bak kata penyanyi Tomok. Setelah bercakap kosong dengannya yang seakan bertukar perbualan telefon yang serius, aku agak terkesima. Apa-apa pun, nasihatku cuma satu;

"bermadu itu pahit. siap sedia kan diri dengan pahit, jangan sesekali dimimpi tidurmu beralaskan lengan suamimu, jangan difikir lelaki mu akan ada di saat sakit demam mu"

Just be prepared. Mentally of course, must be strong enough to push away all the bad words come over you.

Dan, pertemuan di tengahari dalam cuaca panas di tengah ibu kota, hanya dengan satu panggilan, dia tiba di hadapan klinik di Lebuh Ampang, K.L.

Dia, berbaju merah, bertudung senada, berskirt potongan payung, ayu seperti selalu. Cuma, bezanya dia bertudung. Dengan gaya ayu, dia turun dari kapcai lelaki itu. Ku agak, usia dia di pertengahan abad.

Hanya beberapa minit perbualan singkat, dan bila lelaki itu melangkah masuk, ku lihat mukanya yang suci bersih dan menyejukkan hati. Namun memanaskan hati si isteri tua bila tahu lakinya mahu kahwin lagi!


Like i said, be prepared!









credit picture to pakcik wiki

No comments:

Post a Comment

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...