Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

28 March 2011

Jika kau fikirkan kau boleh

Jika anda selalu berfikir yang tidak tidak anda harus selalu fikir lirik lagu "Jika KAU FIKIR KAU BOLEH". Sebab lagu tu adalah lagu ulang tayang semasa orientasi belajar di Uitm dulu jadi selalu lah aku applikasikan perkataan tu dalam erti kata sebenar. Mungkin anda akan senak otak lepas baca ni. Berikut merupakan aplikasi diri saya pada lagu"JIKA KAU FIKIR KAU BOLEH";-

  1. Boleh paksa kawan kawan bagi aku tiru. Mangsa biasanya adalah Am yang merupakan seorang pegawai besar di kementerian tett sekarang dan seorang lagi adalah Liza yang merupakan seorang pegawai di TM. tet. Aku fikir aku boleh meniru tanpa perlu aku study bagai nak gila tiap kali exam mid term ke shorttest ke apa apa sajela. Subjek: Statistik, Akaun, bla bla blegh.* Masa ni di Uitm Shah Alam k.
  2. Boleh dan selalu berpandangan jauh, seperti berada di balkoni asrama sewaktu sekolah menengah dan berfikir apakata kalau kita cuba panjat pagar cerucuk besi tu dan kita terus lari seberang jalan dan kita cepat cepat panjat semula masuk dalam asrama seolah olah kita tak pernah keluar. Jadi? ada kain yang terkoyak ye. *di Sekolah Menengahh teeet..biasanya ramailah kain yang terkoyak sbb ramai yang ikut arahan aku. waaahhaha.
  3. Perempuan mesti tahu tukar tayar. Jadi bila kereta pancit di Hospital Sungai Buluh, maka aku pun keluarkan hp" abg, tayar pancit!". Maka, datanglah 2 orang security tolong tukarkan.=D. *mmg aku tahu tukar cuma aku taknak basahkan ketiak. Ahahahhahah. Maksudnya aku hanya boleh sms bila tayar pancit.
  4. Boleh berpura pura tengah sibuk atau line tak berapa clear bila Bank call untuk jelaskan bayaran kereta."hello..hello..sorry, u have to call me again. I cant hear you." atau lebih elok jika sediakan plastik dan keronyok2kan plastik tersebut di speaker telefon anda. Atau pernah terlebih bangang bagitau "maaf yek, kredit i dah nak habis..tut tuttt"eh siapa yang call siapa ni?
  5. Boleh menyanyi lagu lagu lama di saat anda sedang bersedih dan geram dan rasa macam nak tikam tikam mungkin boleh nyanyi lagu Arrow-"Aku tak MARAH!!" 
  6. Boleh buka banyak banyak tab dekat pc dan bila sesiapa datang ke meja lihat kita bz ada bukti kita bz padahal sepanjang hari aku termenung banyak kerja banyak kerja tapi aku mengantuk.
Curik gambar Renggo Arrow dalam google
Ok cukup episod ini. Maka anda harus amalkan perkataan "Jika kau fikirkan kau boleh" di dalam hidup anda.

Sekian.

Tak guna betul tips ni kan. cet!

Kahkahkah!

6 comments:

  1. Kahkahaha..memang jadi setan kalau ikut tips cenggini!

    ReplyDelete
  2. no 6 tu..mmg aku dh agak dahhh..hahaa

    ReplyDelete
  3. adoii.. adoi.. tolong.. sakit perutlah baca entry ni.. hahahahaaa... hilang terus ngantuk ni..

    ReplyDelete
  4. Sha~amboi..ko sungguh memahami aku nooo..hahahha

    ReplyDelete
  5. Bunga~hahahha, kelakar kan. kehkeh..

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...