Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

30 December 2010

Tengok Bola Sambil Gaduh dgn Jin

Juadah kami berdua.
*Tak boleh nk snap picture btl2, sbb Acha rebut kamera dgn aku.:P




Aku ni bukan minat sgt tengok bola nih. Mengaku. :P
Tapi, bila game besar. Cthnya match pasukan Kelantan hari tuh. Then, smlm Malaysia lwn Indonesia. Menang ke kalah ke, aku layan je. Kalau tak menang, sedih jugak. Tapi, sbb dah tentu ssh Indonesia nk mskkan 4 gol, jadi aku agak relaks la wpun kdg2 aku terjerit jugak. Sampaikan Acha terbangun peluk aku.

Baru je bola nak mula, tgh syok2 tgk bola..Bulu roma berdiri. Tgn, kaki, tengkuku berdiri. Bulu roma lah yg berdiri, aku duduk je smbil lyn bola smbil lipat kain. Meremang weh menatang jin tu dtg. Terasa weh, maklumla aku kan dalam temppoh berubat lagi, marah la kot dia nk buang dia. Yela, yg ko tumpang bdn aku knp, patutlah aku berat! :P~

Kali pertama

dialog aku" ko dtg lagi ye, pegi balik dkt tuan ko, bgtau dia jgn kacau rmhtangga org"
Acha pulak menggelupur dtg dkt aku " mama..akut" Takut!
Pastu hilang, dah tak meremang.

Selang beberapa minit, dtg lagi.

dailog aku" haih, dah kena sembelih tak serik2..oklah." aku pun baca Qursi 3x. dengan kuat. dkt luar rumah pun boleh dgr wei. Semuanya sangkut2 & terlupa ayat Qursi. Haih, dugaan! Padahal Qursi tu igt je, bacaan pun lancar. Pastu, aku tgk surah Qursi ada dkt dinding, aku baca kuat2. Wpun tergagap diganggu jin (agaknya masa nih dia tgh gelakkan aku!) tp aku teruskan juga. Lps tu hilang. Masa tu Acha mmg peluk aku. Takut katanya.

Kali ke 3 dia dtg lagi..

" oh, dtg lagi? Kalu aku baca Qursi kan ko nangis sakit!" (bila aku baca Qursi tu mmg separuh jiwa rasa nak nangis, tapi aku kuatkan hati. Ikut hati, mati!).Aku pun baca lagi Qursi tu sampaila dia pegi. Dugaan. Lps tu bola pun gol,lps tu Indonesia gol 2x. Pastu siap lipat kain. Then tido smpi terjaga pukul 7 lah kata. (terbabas Subuh!) Ini semua jin punya pasal! Ngeh2.(kataku di dlm hati la).






*Erk, sbnrnya aku tak boleh nampak pun jin tuh, cuma aku dpt rasa kehadirannya sejak2 lps aku g berubat Darul Syifa'. Kalu nampak, aku leh masuk Seekers la wei. Hahahha..
Pada yg tak tahu sila la baca entry sblm ini. :)


Kalu aku nampak, sure aku yg lari wei!!!




Esok, Darul Syifa lagi. Bersedia utk WWF!!


4 comments:

  1. haha cian sys tgk bola smbil betarungg . siap ada ns lemak n pop corn lagikkk :DD

    ReplyDelete
  2. lapo den tgok nasi lemak tu
    haih
    apa2pun Malaysia Menang
    yehaaaaaaaaaa

    P/S : Thanks Pada Kamu Sebab Undi Saya Yer

    ReplyDelete
  3. Riyaanakgadispakmoktar, panjang tul nama kamu!!
    standardla. tgk tv, mesti nak kena ada kudapan2 br sodap! ngeh2..

    ReplyDelete
  4. Hans- ngeh2 ,mmg sodap nasiklemak tuh wpun singgit enampposen jek!!
    Yariba2 Malaysia Menang!!

    ReplyDelete

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...