Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

20 December 2010

Tragedi nasi lemak sedaaaaaap!

Haru! Kelakar! Kelam kabut dgn jem bagai, nk smpi umah hampir 2 jam. Haih, hujan juga rahmat, hujan juga peringatan! Tapi ada ke patut? Dah smpi dkt flet, Husairi bw turun Acha kali kedua, sbb mula2 dah turun, tp lama sgt, sbb jem, aku suruh dorg naik dulu. Pastu, Husairi nak g bank dulu sblm naik bas ke JB, g bank dkt BBK, menonong g Nasi Lemak Meru yg sedap dan pujaan hatiku sejak bertahun dulu (sejak zaman menggedik dan meng'otai' di Itm lagi). Ketagih betul, ms dlm pregnant pun ns lemak ni jela yg dpt diterima tekak. Patutla Acha bukan main suka dgn ns lemak dan ayam (peha only okeh).

Dah beli bungkus dgn zap2 cepatnya aku zup terus smpi uma akak dkt area De Palma, S.19! Hujan masih lebat. Bantai roti canai 2 keping cecah dgn sambal nasi lemak tu, mek pun x berenti2 suap ke  mulut. Sedap katanya! Siap nk blk kg nk pesan beli kuah sambal tu je. Senonoh tak mek aku?Ekekekekke..

Then, songlap Acik blk uma aku. Terus terkocoh2 mandi, pksa Acik cpt2 mandi. Knp?Sbb nak santap ns lemak tadila! Pastu?? Aik?? Aik? Pesal satu je nasi lemak ni? Lauk nya 2? Haip? Takkan tinggal dlm keta? Acik pun tergesa2 trn, geledah2 punya geledah. Dia naik aku dah siap santap. Dia cakap takde, smpi bwh seat kereta dia godek. Haip? Patutla lama! Call Husairi, dia kata "aku rasa satu je nasi", aku plak kata" haih, aku byr utk 2 bungkus!" (wpun sbnrnya Husairi yg byr!)pejadah beli 2 ayam, tp sebungkus nasi? Bknnya teman ni pelahap bebenor!

Rupa2 nya nasi tu sebungkus je? baru aku teringt, ms g beli tgh order tu Acha ngamuk gaduh dgn Yiyie. so? x sempatla fokus ape yg makcik tu bungkus. haih!Psl dua beranak tu lah ni. Gaduh dlm keta, terbawa2 smpi ns mama miss satu!Yang Yiyie lak suara kasar, ganas, ank buah lak slow motion, sentapla dia. Ayat lembut pun mcm kasar jadinya klu Yiyie yg ckp.haha..mogok dgn yiyie..moral nya? acik naik bila nasi yg kunun2 dua bungkus tu dah abis! mknla ayam je. kesian! itula penangan nasi lemak yg buat aku kelam kabut nk blk! ekkekkekkekekkekke...

jgn risau acik, esok k.ngah beli lg. kesian adikku!!

Sila tggu nnti kita upload full details nasi lemak berhantu nih!! Daaa.. Till we meet again!

*Yiyie-Husairi(panggilan Acha kpd beliau)

No comments:

Post a Comment

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...