Pages

Pengikut2 TerpaksaRela

31 December 2010

Berlaku Sumbang

Siapa duga, tahun 2010  banyak adegan2 sumbang aku dgn org sekelilingku.

* Ngeri baca tajuk entry ni.

 
Ni antara aksi2 sumbang aku tahun ini. O yeah!!

Resign- Tender 24 hrs notice

Berselisih faham dgn M.D, buat aku resign 24 hrs hrs. Decide pukul 7ptg di ofis slps kena dgr carutan2 berbisa tahap ular senduk tanduk 3, aku pun kata " i've made a decision" aku kata kat diri sdiri la. Aku ni antara yg paling cool dan plg bertahan dgn gelagat "aku bos kau kuli batak je". Setelah lama bertahan dgn carutan2nya,akhirnya aku mengalah wei! telinga aku tak tebal rupanya! Ngeh2.. Esoknya, pkul 11 pg, aku msk opis dgn berbisanya siap pki jeans(@ jin?), & go. Jobs too. So do i.



p/s: sakit hati dgn ex bos ni bkn psl sbb dia sll sumpah seranah bodoh, bangang (ayat tu aku dah lali kua dr mulut dia), tp psl ayat nye " aku dah beratus kali g UK, aku tak pernah naik economy class, ko nak suh aku naik economy classsssssss????!" Hak tui,kaya punya psl kan. Dah ko bgtau aku booking under Eco class, aku pun naik pelik pesal org tua ni naik eco class? Rupanya MAS perkenalkan pakej ECO under Bisnes Class! Huh! Mls aku nk terang lebih lanjut psl menatang pakej yg buat aku sakit hati terus resign. Ayat tu bring another meaning to me..which is???....nti klu aku ada mood, aku bgtau lah! Hahahahha..


Fighting2 Dgn Jiran Tetanga a.k.a Rakan Gosip Mulut Longkang

Bergaduh dgn jiran tetangga kaki gosip.  masa aku menanggurkan diri selama 3 bulan sharp,cukup2 3 bulan, aku dapat keje tpt baru! Yeay! sape kata hidup ni ssh cari rezki? Usaha, usaha. Positive thinking!! OPS..Pasal gaduh tu pasal namanya pun suka bergosip dpn uma aku nih, suka lak mengumpat pasal aku. Igt aku takde dlm uma kot, biasanya aku biarkan saja mereka berkata2, asalkan bukan pasal aku dan bukan didengarku sdiri,yelah..takkanla aku ni pekak badak atau bangang bongok sgt biar dan sambil tersenyum masin dgr org gosip psl aku?? Ni,melampau kwn2..ngumpat psl kita, duk atas kusi mls beranda uma aku yg mmg pemalas mcm dorg tuh, kuat plak tuh! ape lagi?? Aku pun buka pintu terus...baik korang tak pyh tau carutan aku tuh..

Pecahkan kerusi Upin Ipin Acha

Yang ni dengar macam tak berapa sumbang, tapi cuba korang bygkan, satu pagi bekerja, aku naik atas kerusi Acha sambil disaksikan Acha sendiri( owner kerusi comel hijau tu), kerusi tu terus prak disaksikan empunya bilamana kaki mungil ku baru je melabuhkan sebelah kaki ke atas kerusi comelnya. Haih, baru sebelah kaki tu kawan2. Anakku seperti histeria tgk kerusi kesyg penuh dgn gambar upin ipin rebah ke bumi. Hancur berapa tah. Beratnya mama muCha! Terus aku tenteramkan emosinya. Cepat2 kutip bahan bukti, ligat kepala fikir idea bernas kerusi Upin patah. Alasannya:

"eh mana kerusi Acha? Acha nk mkn ni?"
"Patah bang.."
"Knp?"
"Tah Acha, mengamuk.."
Malaikat sblh kiri tgh tulis dosa aku masa nih. Wpun encik suami mcm nak tak nak percaya, tapi bulan lepas dia belikan kerusi baru utk Acha. Tp tak  secomel yg dulu (kesian acha..sori Cha! terpaksa guna nama Acha). Namun, tetap takde sape boleh duduk ok.


perhatikan kepala Upin & Ipin dipotong oleh Acha bila mengamuk serta tak puas hati, tapi mmg agak mustahil utk pecahkan kerusinya dulu. Hahhahah.. :P








Itu jelah perlakuan sumbangku. Setakat ni jelah. Malas nak igt berapa byk sumbang dah!!!!






1 comment:

Silalah komen, jangan malu segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...